O nas
MISJA
Misją Fundacji Naukowo Udowodnione jest łączenie świata nauki z biznesem, tworzenie miejsca do wymiany doświadczeń oraz podejmowania dialogu w ramach inicjatyw B+R. Wierzymy, że idea komercjalizacji wiedzy i popularyzacji nauki przekłada się nie tylko na wzrost innowacyjności polskich przedsiębiorstw i tworzenie produktów opartych na wiedzy, ale również umożliwia konsumentom, a więc końcowym odbiorcom, podejmowanie świadomych decyzji konsumenckich.
Działając jako łącznik nauki, biznesu i konsumentów Fundacja realizuje szereg działań, których celem jest:
- inicjowanie, prowadzenie, wspieranie, organizowanie i rozwijanie działalności wspomagającej rozwój gospodarczy, ze szczególnym uwzględnieniem integracji nauki z biznesem,
- poprawa efektywności współpracy nauki i otoczenia gospodarczego,
- popularyzacja wiedzy i komercjalizacja wyników badań naukowych,
- kształtowanie odbioru społecznego osiągnięć nauki i zwiększenie ich rozpoznawalności,
- stworzenie społeczności konsumenckiej zainteresowanej efektami wykorzystania osiągnięć nauki w procesach produkcji przedsiębiorstw,
- upowszechnianie wiedzy na temat zachodzących relacji między nauką, innowacyjnością a biznesem,
- inicjowanie, prowadzenie, wspieranie i rozwijanie przedsięwzięć w zakresie rozwoju różnych nauk,
- rozwijanie działalności z zakresu ochrony zdrowia, promocji zdrowia i profilaktyki zdrowotnej,
- wspomaganie i promowanie inicjatyw pro-zdrowotnych, krzewienie medycznej informacji naukowej oraz szeroko rozumianej tematyki medycznej wśród społeczeństwa,
- promocja polskich produktów na zagranicznych rynkach,
- promocja produktów powstałych lub udoskonalonych w efekcie prac badawczo-rozwojowych,
- kreowanie świadomych postaw konsumenckich.
CZASOPISMO
Fundacja Naukowo Udowodnione redaguje czasopismo NaukowoUdowodnione.pl i realizuje swoje cele statutowe poprzez komercjalizację wiedzy, upowszechnianie dostępu do osiągnięć nauki i tworzenie pola do wymiany doświadczeń na linii nauka-biznes-konsument. W bieżących działaniach wydawniczych czasopisma Fundację wspiera Wydawnictwo Sky Box Sp. z o.o., które nieodpłatnie koordynuje działania redakcji.
NaukowoUdowodnione.pl to portal integrujący jednostki naukowe i przedsiębiorców, który stanowi pole do wymiany doświadczeń w ramach inicjatyw B+R. Celem serwisu jest ułatwienie transferu wiedzy pomiędzy sferą nauki i biznesu, komercjalizacja wyników badań naukowych i popularyzacja wiedzy, co ma przełożyć się na wdrażanie innowacji w przedsiębiorstwach.
Portal pełni funkcję inicjatora kontaktu między przedsiębiorcami pragnącymi tworzyć produkty oparte na wiedzy, a jednostkami badawczymi i ekspertami naukowymi posiadającymi specyficzną wiedzę w konkretnej dziedzinie.
Autorami czasopisma są aktywni naukowcy, których misją jest zwiększanie dostępu do wiedzy i docieranie z naukowymi dowodami do przedsiębiorców i konsumentów, którym zależy na eksperckiej wiedzy i rozwoju innowacyjności.
Dla strefy nauki
Komercjalizacja badań naukowych jest głównym motorem rozwoju gospodarki. Celem portalu jest wsparcie transferu technologii z ośrodków naukowych do przedsiębiorstw, a także ułatwienie dostępu do ekspertów nauki będących uznanymi na świecie autorytetami w danej dziedzinie i popularyzację wiedzy. Eksperci zrzeszeni w portalu otrzymują dostęp do przedsiębiorców poszukujących autorytatywnej wiedzy i umożliwiają konsumentom podejmowanie świadomych decyzji.
Dla sfery biznesu
Portal jest skierowany do przedsiębiorców, którzy planują opracowanie, wdrożenie i promocję wyników prac badawczo-rozwojowych w celu komercjalizacji produktu. Celem portalu jest ułatwienie im dostępu do ekspertów nauki specjalizujących się w konkretnej dziedzinie. Łącząc sferę nauki z biznesem, NaukowoUdowodnione.pl chce przyczynić się do powstawania produktów opartych na wiedzy oraz wsparcia przedsiębiorstw, które wykorzystując efekty prac naukowych wdrażają innowacje i technologie w skali przemysłowej.
Dla konsumentów
Realizowane przez portal założenia popularyzacji i komercjalizacji wiedzy pozwalają odwiedzającym serwis na podejmowanie świadomych decyzji konsumenckich oraz pogłębianie wiedzy na temat najnowszych osiągnięć nauki. Dostarczana jest ona wyłącznie przez faktycznych ekspertów, wybitnych naukowców o ugruntowanym doświadczeniu w swojej dziedzinie.